30 Mayıs 2017 Salı

Avustralya Sohbetleri-4 | Work and Holiday Vizesi ile Sydney'de Yaşam

Avustralya Sohbetleri serimin bu yazısı tam anlamıyla, siz bu sohbeti okurken, sohbet ettiğim kişi buralardan çok uzakta olacak klişesine uygun oldu:) Mert'le yaptığımız bu sohbet sonrası araya o kadar farklı öncelikler girdi ki ben bu yazıyı bir türlü yayınlayamadan Mert önce vizesini uzatmak üzere Darwin'e, sonra da ailesini ziyaret etmek üzere Türkiye'ye gitti:)
Mertle ilk tanışmamız, Avustralya'da yaptığımız ilk buluşma esnasında gerçekleşti. (Daha öncesinde Work and Holiday başvurusu esnasındaki yoğun yazışmalarımızı saymazsak:)) Tanıştığımız gün Mert'in Avustralya'ya geldiği ilk haftaydı, hem vizesi çıktığı için çok mutlu hem de bu uzak ülkede yaşayacakları için çok heyecanlıydı hepimiz gibi:) İyi ki yollarımız kesişti ki, o gün bir araya geldik ve böylesine cana yakın, sosyal ve bizi eğlendiren bir arkadaş kazanmış olduk:)

Ben arkadaşımı sizinle tanıştırmak için sorularımı heyecanla hazırladım, siz de hazırsanız sorularıma verdiği bilgilendirici ve yol gösterici cevaplarıyla Mert karşınızda..

Sydney, Avustralya
Merhaba Mert:) Bize biraz Avustralya’ya gelmeden önceki hikayeni anlatır mısın?

Merhaba Uzaktaki Minik Kız, öncelikle bu güzel davetin için teşekkür ederim ;) 1989 İzmir doğumluyum, üniversiteyi Bilkent Üniversitesi'nde okudum. Hem Turizm ve Otel İşletmeciliği hem de Ticaret ve Yönetim bölümü olmak üzere iki farklı bölüm mezuniyetim var. Ülkemizde isim yapmış bir çok otel ve restorantta farklı pozisyonlarda görev yaptım, buraya gelmeden önce de sahibi olduğumuz firmanın kurumsal kimlik çalışmalarını yürütmekteydim.

Darwin, Avustralya
Avustralya fikri nasıl ortaya çıktı, neden Sydney?

Öncelikle neden yurt dışı kararımı açıklamak isterim, okulum bittikten sonra yurt dışında minimum 1 sene iş tecrübesi kazanmak hayallerimden biriydi. Türkiye'deki iş tecrübelerimden sonra yurt dışı tecrübesinin kariyerime büyük artılar katacağını düşündüm. Bundan sonraki ikinci adım ise hangi ülke ve şehir olacağıydı ve bununla ilgili uzunca bir araştırma sürecine girdim, Avrupa ve Amerika görmek ve gezmek için güzel yerler fakat yaşamak ve çalışmak için benim beklentilerimi çok fazla karşılamadıklarını fark ettim. Elemelerden sonra aklımda iki yer kalmıştı Kanada ya da  Avusturalya, bu noktada da İzmirli olmamdan kaynaklı ve soğuk iklimi çok sevmememden ötürü kararımı Avustralya olarak verdim. Neden Sydney sorusuna gelecek olursak, daha önce de belirttiğim gibi buraya gelme önceliğim iş tecrübesi olduğundan, ilk araştırdığım iş olanaklarının  nerede daha çoğunlukta olduğuydu ve araştırmalarım sonucu başlangıç şehrim olarak Sydney'e karar verdim.

Darling Harbour, Sydney, Avustralya
Hangi vize tipi ile geldin ve vize başvurusunda nasıl bir yol izledin?

Geldik sorularin en önemlisine:) Ben Avustralya’ya Work and Holiday vizesiyle geldim. Şunu belirtmeliyim ki, bu vizeyi alırken çoğu insanın aksine hiç bir şekilde aracı kurum ya da acenta kullanmadım, istenilen tüm evrakları ve diğer işlemleri kendim  hallettim. Tabi ki bu süreçte bir çok araştırma yaptım ve farklı kişilerden bilgi edindim. Buranın altını çizerek söylüyorum, bu kişilerden en çok yardım aldığım kişi de bizzat Uzaktaki Minik Kız'ın ta kendisidir, gerçekten tek tek ve sabırla tüm sorularıma cevap vermiştir:)

Sydney, Avustralya
Yardımım dokunduğu ve şu anda burada olduğun için çok mutluyum, ben teşekkür ederim:) Work and Holiday vizesi hem oldukça avantajlı hem de nispeten uzun süreli bir vize. Kotaların çok hızlı dolduğu son yıllarda, bu vizeye başvuracaklara neler önerirsin?

Daha önce de belirttiğim gibi tüm evrakları ve işlemleri kendiniz halledebilirsiniz bu şekilde en azından uçak biletinizi almış olursunuz. Ayrıca bazı acentaların bizle çalışırsanız 100 kişilik kontenjana kesin girersiniz, bizim o sayıda anlaşmamız var gibi hurafeleri olabiliyor buna sakın inanmayın yok öyle bir şey. Ayrıca tek bir yerden ya da kişiden değil bir çok farklı yerden ve kaynaktan bilgi edinmenizi öneririm bu şekilde neyin doğru neyin yanlış olduğunu daha iyi anlarsınız. İstenilen evrakları toplamak ve İngilizceye çevirme işlemleri çok uzun sürmese de başvuru tarihinden önce kesinlikle minimum 2 ay önce başlamanızı ve evrakları bir listeye koyarak adım adım ilerlemenizi tavsiye ederim, bu sayede hem evrak atlamamış olursunuz hem de başvuru tarihine yakın tüm evraklarınız elinizde hazır bulunmuş olur.

Dulwich Hill, Sydney, Avustralya
Gelelim biraz da Avustralya'ya.. Ne kadar zamandır Avustralya’dasın? Şu anda Avustralya’da neler yapıyorsun? Vizenin work (çalışma) mü, holiday (tatil) mi kısmındasın:)

Şu anda tam altıncı ayımı doldurdum. Zamanımın büyük bir kısmını çalışarak geçiriyorum, vizemin daha çok çalışma kısmındayım diyebilirim:) Casual olarak iki farklı işte çalışıyorum, ilki mutfak şefi olarak bir ajansta diğeri de hem gezmek hem de bu işte kullanmak amacıyla aldığım motorumla yemek dağıtım işi yapıyorum.

Öncelikle çalıştığım ajanstaki işinmden bahsedeyim; bu kurumu aracı kurum olarak düşünebilirsiniz, Sydney'deki bir çok hospitality işleriyle ilgilenen büyük kurumlardan bir tanesi ve bu kurumun çalışanı olduğunuzda firma sizi Sydney içerisindeki uygun işlere yönlendiriyor. Örneğin "bu hafta Pazartesiden Çarşambaya Baulkam Hills'teki bir restorant şef arıyor, gitmek ister misin" gibi. Bu sadece şef olarak bana gelen bir örnek, aynı zamanda bu firmadan festivallerde barmenlik, garsonluk gibi işler de geliyor. Sydney büyük bir şehir olduğundan genellikle hospitalityde çalışacak eleman ihtiyacı da çok oluyor, genelde işsiz geçen haftamız çok olmasa da nadiren iş gelmeme olasılığı da var tabi, bu durum sizi full time çalışanlardan ayıran en büyük etken diyebilirim. Ben de bu olumsuz etkeni en aza indirgeyebilmek için ikinci iş olarak yemek dağıtım işine karar verdim.

Yemek dağıtım işini üç şekilde yapmanız mümkün; bisiklet, motor ya da araba, bu tercihi size bırakıyorlar. Buraya ilk geldiğimde aklımdaki planlardan biri motor alarak hem ulaşımımı bu şekilde sağlamak hem de Sydney ve çevresindeki yerlere keyifle gidebilmekti. Bu planımı gerçekleştirdikten sonra ajansta çalışmadığım günleri boş geçirmektense yatırıma dönüştürmeyi düşündüm ve boş günlerimde motorumu kullanarak yemek dağıtım işine başladım. Bu sayede hem para kazanıyorum hem de her seferinde farklı bölgelerde çalışarak gezmediğim yerleri görebilme şansı buluyorum, bir taşla iki kuş diyebiliriz:)

 Sydney, Avustralya
Casual dediğimiz geçici işleri bulmak kolay mı, Avustralya'ya gelen birisi ne kadar sürede bu tarz bir iş bulabilir?

Bu durum biraz şansa bağlı ama daha çok sizin ne kadar çok işe başvurduğunuza da bakıyor. Ben Avustralya'ya geldikten 15 gün sonra casual olarak iş bulmuştum. Bazı arkadaşlarım beşinci gününde buldu, kimisi de 1 ay sonra. Buraya gelip casual olarak çalışmak isteyen arkadaşlar varsa biraz "casual" çalışmanın avantaj ve dezavantajlarından bahsetmek isterim. Avantajlarıyla başlayalım, ben full time çalışmak istemeyip, hem gezip hem de sosyal hayata daha fazla katılmak isterim diyenler için kesinlikle muhteşem bir fırsat. Eğer benimki gibi bir ajansta çalışma şansınız varsa bu durum da faydalı olabiliyor çünkü çalışma saatlerinizi ve günlerinizi işvereniniz değil tamamen kendiniz belirliyorsunuz. Türkiye'de bu sektörde çalışanlar çok iyi bilir ki, hiç bir zaman izin günleriniz hafta sonlarına denk gelmez ve hafta sonu yapılan bir çok festival veya kutlama gibi şeyleri de genelde bu sebepten kaçırırız fakat burada casual olduğunuzda çalışma saatlerinizi hafta içine alıp, hafta sonu tatil yapmak tamamen sizin elinizde...

Dezavantajlarına gelecek olursak, karşılaşmanız muhtemel en sıkıntılı durum, o hafta casual işten haber gelmemesi ve sizin haftalık kiranızı ödemek gibi konularda sıkıntıya düşmeniz olur. Bunun için casual çalışanlara bir yerine birden fazla iş bulmalarını öneririm. İkinci dezavantaj ise, işlere bağlı olarak full time çalışanlara göre daha az da kazanabilirsiniz. Eğer sosyalleşip çok yer gezmek istiyorsanız, kazancınız da o oranda oluyor ama ben tamamen para biriktirme amaçlı geleceğim diyorsanız o zaman tavsiyem tam zamanlı işlere bakmanız olacaktır.

Sydney, Avustralya
Özellikle şeflik mesleği özelinde Avustralya’da yoğun bir ihtiyaç olduğunu duymuştum, bu doğru mu? Bu mesleği yapıp, Avustralya’ya göç etmek isteyenlere ne önerirsin?

Öncelikle duyumun doğru:) Avustralyalıların çoğu bu mesleği çok sevmediğinden ve ağır bulduğundan bu meslekte çalışanlara oldukça ihtiyaç duyuluyor. Şef olarak gelecek kişilerin iş bulmada zorluk çekeceklerini sanmıyorum. Bu şekilde göç etmeyi düşünenler varsa gönül rahatlığıyla gelebilirler. Şeflik işinde hem casual hem de tam zamanlı iş bulma olanakları gayet iyi diyebilirim.

Work and Holiday vizesinde çalışma sınırı olmasa da, buraya nasıl bir birikimle gelmek gerekiyor, yaşam gerçekten de çok pahalı mı?

Göz ardı edemeyeceğimiz bir gerçek şu ki, burası gerçekten çok pahalı bir şehir. Bu durum tabii ki kişiden kişiye, harcamalara ve ihtiyaçlara göre değişiklik gösterir ancak benim tavsiyem buraya gelmeden önce, Avustralya'da en az 2 ay çalışmadan geçinilebilecek bir birikimle gelmeniz olur. Az önce de bahsettiğim gibi iş bulma süreci kişiden kişiye değişiyor, kimisi çok hızlı bulabilirken, bazı kişiler için bu süreç uzayabiliyor bu sebeple belli bir birikimle gelmek şart.

Sydney, Avustralya
Şu ana kadar yaşadığın, seni çok şaşırtan bir olay oldu mu?

Elbette! Avustralya'daki en sert kuralların trafikte işlediğini söyleyebilirim. Bu duruma geniş bir açıdan baktığınızda özellikle kaza ve ölüm oranlarını ülkemizle karşılaştırdığımızda trafik kurallarının bu şekilde büyük yaptırımlarının olması daha iyi diyebiliyoruz. Fakat trafikte bir kural ihlal ettiğinizde ve ceza yediğinizde o kadar geniş açıdan bakamayabiliyor insan:) Motorumu aldığımın ikinci gününde yolda trafik polisi tarafından durduruldum ve hepimizin de tahmin edeceği gibi sadece ehliyet kontrolü yapacağını düşünüp ehliyetimle polisin yanına gittim fakat aldığım yanıt "ben senden ehliyetini istemedim ki" olmuştu, işte o anda cezanın geleceğini anlıyorsunuz ve kafanızdan aşağıya kaynar sular dökülüyor çünkü polis genelde siz bir hata yapmadığınız sürece sizi durdurmuyor "muş" diyebilirim, ben de o günden sonra öğrendim:) Kaskımın ipine parmağımı sokmamı ve çekmemi istedi daha önce hiç motor kullanmadığım ve herhangi bir motor cezası yemediğim için şaşkınlıkla söylenenleri tek tek yaptım, o hareketi yaptıktan sonra kaskımın ipinin boşta olduğu ortaya çıktı ve polisin cümlesi aynen şu oldu: "Eğer bir kaza geçirseydin ve düşseydin bu ip kilitli olmadığından kaskın kafandan çıkabilirdi ve çok ciddi bir yara alabilirdin". Bu cümleden sonra (yalnızca ipi kitlememiş olmama rağmen, kafamda kask yok cezası aldım:)) yazdığı 325 AUD ceza canımı çok yaktı diyebilirim, o yüzden buraya geldiğinizde trafik kurallarının hepsine harfi harfine uymanızı öneririm:)

Vizenin bitmesine epey zaman olsa da sormak isterim, bundan sonrası için planların neler, geri dönecek misin yoksa burada kalmak için farklı bir vizeyle mi devam edeceksin?

Şu an hayatımdan ve keyfimden oldukça memnunum ve vizemin bitmesine 6 ay süre var ama ben şimdiden uzatma çalışmalarına başlamış durumdayım. Work and Holiday vizemi 1 sene daha uzatmayı düşünüyorum. Bunu yapabilmem için devletin belirlediği başka şehirlerde, 4 ay süreyle yine kendisinin belirlediği sektörlerde çalışmanızı istiyor, ancak bu şartla sizin sahip olduğunuz vizeyi 1 yıl daha uzatıyor. Ben de bu yüzden sanırım yakın bir zamanda Sydney'den taşınmak zorunda kalacağım. Her ne kadar burayı özleyecek olsam da yeni bir yer ve yeni bir deneyim heyecanı, üzüntümü bastırmış durumda diyebilirim ama elbette gidip görmeden ve yaşamadan bilemeyiz:)
Darwin, Avustralya

Avustralya'ya tek başına gelmiş biri olarak yalnızlık çektin mi, sence tek gelmek korkulacak bir şey mi?


Tek başına gelmenin korkulacak bir durum olduğunu düşünmüyorum. Sydney güzel ve büyük bir şehir, kısa zamanda çevre edinebilirsiniz bu yüzden yalnızlık çekeceğinizi sanmıyorum. Hem bir çok sosyalleşme seçeneği var hem de Sydney'de yaşayan ciddi bir Türk kesimi olduğunu söyleyebilirim.

Konu Türklere gelmişken, Avustralya’da yaşayan diğer insanların Türklere karşı bakış açıları sence nasıl?

Burada yaşayanların bana karşı yaklaşımları ılımlı ve yardımsever oldu, bazı arkadaşlarımdan Türklere karşı ayrımcılık yapıldığını duydum fakat ben henüz bu şekilde bir olayla karşılaşmadım.

Sydney, Avustralya
Peki ya Türk dayanışması var mı, Türk arkadaşlar edindin mi?:)

Ben bu konuda şanslı olduğumu söyleyebilirim, hem Sydney'de yaşayan Bilkentli bölüm arkadaşım Şehmuz ve eşi Sema geldiğim ilk andan itibaren hep yanımda oldular hem de teyzemin de Sydney'de olması benim için büyük bir nimetti. İlk geldiğimde onların çok büyük desteklerini gördüm ve hissettim. Onun dışında Uzaktaki Minik Kız'ın yaptığı buluşmalarda bir çok yeni insan tanışma şansı yakaladığımı söyleyebilirim:)

Sydney, Avustralya
Avustralya’da boş zamanlarını nasıl geçiriyorsun, Sydney ve çevresini keşfetme şansın oldu mu?

Genellikle zaman buldukça gitmediğim sahil kısımlarına gidip, yeni plajlar keşfederek denize girmeye bayılıyorum. Onun dışında casual olarak çalıştığımdan, normalde aklıma bile gelmeyecek bir çok yeni yer gördüm.

Avustralya aksanına alışabildin mi, İngilizce öğrenmek isteyenlere bu ülkeyi tavsiye eder misin?

Avustralya aksanına alışmak 1-2 ayda olabilecek bir şeymiş gibi gelmiyor bana. İlk duyduğumda ya konuştukları dil İngilizce değil ya da ben İngilizce bilmiyorum demiştim fakat benimle aynı durumu yaşayan bir çok kişi gördüğümde rahatladım açıkçası:) Bunun en büyük sebeplerinden biri, bildiğimiz bir çok kelimeyi kendilerine göre değiştirmiş veya kısaltmış olmaları, bunlar yetmezmiş gibi bir de çok hızlı konuşuyorlar:) Yine de bu ülkeyi İngilizce öğrenmek açısından tavsiye ederim çünkü verilen kurslarda İngilizceyi Avustralya aksanıyla öğretmiyorlar bu yüzden korkmanıza gerek yok:)

Sydney, Avustralya
Gelelim duygusal son soruma:) Bu kadar uzak bir ülkede yaşamak sana nasıl hissettiriyor? En çok neleri özlüyorsun?

Elbette özlediklerim listesinin başında ailem ve arkadaşlarım var, onun dışında da yemekler diyebilirim. Her ne kadar çoğu şeyi Avustralya'da bulabilseniz de o tat maalesef ki Türkiye'dekini tutmuyor, en azından ben henüz o tada rastlamadım diyebilirim. Bir diğer sıkıntı da senin de söylediğin gibi, çok uzakta olmamız. Avrupa'da olsa canın istediğinde bir uçağa atlayıp 2-3 saatte Türkiye'de olabilirsin fakat maalesef Avustralya'da bunu yapmak neredeyse imkansız..

Hem iki işte aynı anda çalışırken beni kırmayıp büyük bir özenle sorularımı yanıtladığı hem de arkadaşımız olarak hayatımıza kattıkları için Mert'e bir kez de buradan çok teşekkür ediyorum.. Sydney, Darwin, İzmir hiç farketmez, nerede olursan ol, bu enerjin seni hiç bırakmasın Mert, döneceğin günü heyecanla bekliyoruz:) İyi ki varsın..

18 yorum:

  1. Harika bir yazı olmuş. Aslında instagramda fotoğrafı paylaştıktan sonra hemen heyecanla profiline girip linki aradım, o kadar hızlı girmişim ki sen daha linki değiştirmemişsin bile:) eski linke tıkladım.
    Mert'e ve sana teşekkür ederim. Work and holiday'e seldi olarak başvurmayı düşünüyorum en ufak bir bilgi kırıntısına ihtiyacım var :))) iyi günler, sevgiyle @kutayv

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, çok çok teşekkür ederiz, gerçekten bu kadar gireceğinizi düşünmemiştim☺ Umarım her şey çok yolunda gider, kafanıza bir şey takıldığı noktada her zaman yazabilirsiniz, sevgiler☺

      Sil
  2. Öncelikle yazı için hem Mert'e hem de size çok teşekkür ederim ellerinize sağlık. Geliş tarihime çok az kala tam da ihtiyacım olan bir yazıydı çok makbule geçti. Sormak istediğim birkaç soru var müsait olduğunuzda yanıtlayabilirseniz çok memnun olurum.
    1-Tr deki motosiklet ve otomobil ehliyetimiz orada geçerli mi?Ben de Mert gibi motor kullanmayı tercih ederim ne yapmalıyım?
    2-Mert'in çalıştığı casual garsonluk işleri ayarlayan ajansın bilgilerine nereden ulaşabilirim? Ayrıca yemek dağıtım işiyle de ilgileniyorum��
    3-Yine bir yanınızda bilmediğim çok önemli birşey öğrendim. Demek wah vizesi uzatılabiliyor������������. Bunun için hükümetin belirttiği bir yerde birkaç ay çalışmak dışında başka bir şart yok mu?Sadece bu mu?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, ilginiz için biz teşekkür ederiz, işinize yaradıysa ne mutlu bize☺ Elimden geldiğince sorularını yanıtlayayım.
      1. Eğer ki ülkeye kalıcı bir vizeyle gelmiyorsanız( kalıcı vizede 3 ay hak var sadece) ehliyetinizi vizeniz boyunca kullanabiliyorsunuz. Motor için de aynısının geçerli olduğunu düşünüyorum.
      2. Yemek dağıtım firması Deliveroo, ajans ise National Workforce.
      3. 1 Mart 2017 itibariyle Türkiye de Work and Holiday'i uzatabilen ülkeler arasına girdi☺ Detaylar için aşağıdaki linki inceleyebilirsiniz. Sevgiler💕

      http://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/462-

      Sil
  3. Merhaba, cok güzel bir yazı teşekkürler, ben vize uzatma sürecini merak ediyorum. Hangi vizeye başvurarak ve ne koşullarda uzatmak mümkün? Araştırabilmek için vize ismini öğrenebilir miyim? Sevgiler, İrem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, beğenmenize çok sevindik çok teşekkür ederiz☺ Vize türü yine Work and Holiday olarak geçiyor, herhangi başka bir vizeye başvurmadan artık 1 sene daha bu vizeyi uzatabiliyorsunuz. Detaylar için aşağıdaki linki inceleyebilirsiniz. Sevgiler💕
      http://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/462-

      Sil
  4. Merhaba öncelikle ikinize de verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. Benim sorum şu arkadaşımız şef olarak nasıl iş buldu, kriterler nelerdir ve tam olarak istenen nedir? Tam zamanlı olarak bu işi yapmak mümkün mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, çok teşekkür ederiz ilginiz için☺ Benim bildiğim kadarıyla Mert Türkiye'deki iş tecrübesi sayesinde bu işleri buldu, istenen bu işi bilmeniz aslında☺ Tam zamanlı olarak da yapabilirsiniz, çok aranılan bir meslek dalı şeflik.

      Sil
  5. Cok guzel olmus, elinize saglik! Sadece okuduktan sonra birseyi merak ettim: Mert Bey'in gelecek planlari nedir? Work & Travel vizesinin 2. yilini doldurduktan sonra Turkiye'ye donmeyi mi dusunuyor yoksa sizin yaptiginiz gibi gocmenlige basvurup orada kalici olarak yasamayi mi? Yoksa kararsiz mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz☺ Bu sorunun cevabını en son sorduğumda kendisi de bilmiyordu, bakalım zaman ne gösterecek☺

      Sil
  6. Evrak toplamaya 2 ay önce başlama kısmı beni benden aldı :)

    Henüz başlamadım panik oldum:) yine çok faydalı ve açıklayıcı bir yazı olmuş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz, umarım işinize yaramıştır☺ Bence başlamak için doğru bir zaman şu an, hatta panik yaptırmak istemem ama başlayıp bitirmek ve göndermek gerekebilir bir an önce🙈

      Sil
  7. Aynı enerjiden ben de istiyorum. Ne yapmalıyım? :) eline sağlık umk..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence daha fazlası bile sizde var, sadece kalbinizi dinleyin☺ Çok teşekkür ederiz, sevgiler..

      Sil
  8. Çok güzel bir yazı olmuş. Teşekkür ederim size. Ben ingilizce konuşamıyorum benim gibiler bu programa başvuru yapamaz mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, ilginiz için biz çok teşekkür ederiz ☺️ Bu programa başvurmak için en az 4.5 almak gerekiyor IELTS'ten, bu puan çok yüksek olmasa da temel seviyede bir İngilizce gerektiriyor. Eger ki İngilizce hiç bilmiyorsanız dil okulları vasıtasıyla gelmeyi araştırabilirsiniz. Sevgiler..

      Sil
  9. Merhabalar , yine harika bir yazi dizisi ve roportaj ile bizi aldiniz Avustralyanin gizemli dunyasinda tura cikardiniz :) ��������
    Benim sorum bazi arkadaslarin kalici vize icin daha kolay oldugu icin PTE academic sinavini tercih etmis olmalari. İELTS yerine bu sinavi tercih etmemiz bize bir sorun cikarir mi ? Siz ne dusunursunuz bu konuda ? Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, beğenmenize çok sevindim:)
      IELTS zorunlu değil, PTE de girebileceğiniz sınavlardan bir tanesi, hatta bir kaç tane daha seçeneğiniz var, aşağıda linkini verdiğim yazımda bulabilirsiniz. Sevgiler..

      http://uzaktakiminikkiz.blogspot.com.au/2017/05/avustralyaya-goc-nitelikli-gocmenlik.html

      Sil